wtorek, 25 marca 2014

Amerykańskie naleśniki z pieca bez cukru, mąki ani mleka

Nie spodziewanie pyszne naleśniczki typu amerykańskiego. Przepis znalazłam na super stronie amerykańskich bliźniaczek Purely, które mają hopla na punkcie zdrowego odżywiania i sportu.Pewnie jeszcze nie jeden raz skorzystam z przepisów tych super babek. Gorąco polecam ich blog a oryginalny przepis znajdziesz tutaj.
Ja podałam naleśniki z lekkim sosem owocowym z dodatkiem Tahini.

Więc zapraszam do przepisu i delektujcie się naleśnikami bez wyrzutów sumienia.

Nie zrażaj się do przepisu bo jest prosty a Tahini znajdziesz na innym moim poście, które również jest super łatwo do zrobienia.






180C termoobieg/ przygotowanie 5min/ pieczenie 7-10min

Składniki: (15 małych naleśników)
  • 2 jaja L
  • 1 Plantan (ja użyłam 190g bardzo zielonych bananów)
  • 1/2 szk. Tahini 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • *1/2 łyżeczki proszku waniliowego
  • 2/3 łyżeczki sody

* Ja nie miałam proszku waniliowego więc improwizowałam i dałam 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej plus 1/3 łyżeczki ekstraktu z wanilii :)

Wykonanie:
  1. Nagrzać piekarnik do 180C
  2. Banany obrać i dopiero wtedy zważyć.
  3. Z grubsza pokroić i wrzucić do miski lub blendera.
  4. Dodać resztę składników i blendować do uzyskania jednolitej masy.
  5. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczeni i nakładać na nią łyżką nie duże placki. (ja blachę wystawiłam do piekarnika ,krótko podgrzałam i dopiero nakładałam masę naleśnikową)
  6. Piec 7-10 minut aż naleśniki będą rumiane. (czas pieczenia zależy od wielkości)
  7. Wyjąć z piekarnika i podawać na ciepło z ulubionymi dodatkami. (owoce, mus itp.)

Ja podałam jedne naleśniki z lekkim sosem truskawkowo bananowym z dodatkiem pasty Tahini  a kolejne z moim kisielkiem jabłkowym do którego dodałam pół banana do blendowania, całość udekorowałam bananem, dżemem pomarańczowym bez cukru, żurawiną i poszatkowanymi solonymi migdałami.
Przepis na dżem wkrótce.

Smacznego!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz