czwartek, 20 marca 2014

Szpinak z lekkim sosem pomidorowym

Dla mnie ta wersja szpinaku służy jako rodzaj sosu do ryżu i makaronu.
Wyobrażam sobie, że musi być też rewelacyjny na kartofelkach. Będę musiała następnym razem wypróbować.

Ten sos jak ja go nazywam jest lekki i super aromatyczny a na dodatek mega zdrowy. Czuć w nim wyraziste włoski akcent.
Wiedzieliście że szpinak jest jednym z warzyw z największą ilości żelaza. Czyli Anemii mówimy PAPA!

Zatem ugotujmy sobie pyszny szpinak na obiad.



Składniki: (dla 3-4 głodnych osób)

  • 670g mrożonego szpinaku (ja użyłam 1 1/2 paczki szpinaku Hortex)
  • 100ml wody
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 puszka krojonych pomidorów (ja użyłam puszki z biedronki która zawiera 400g)
  • 2 łyżki mleka 1,5%
  • pół kostki Fety
  • sól, pieprz, oregano i bazylia do smaku
  • 1/4 - 1/2 łyżeczki ostrej papryki (zależności od upodobania)
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • sezam do podania
  • ryż lub makaron do podania


Wykonanie:


  1. Na patelni rozgrzać 1 łyżeczkę oliwy z oliwek i zeszklić na niej cebule.
  2. Cebule zdając z patelni i odstawić na bok
  3. Na patelnie wlać kolejną łyżeczkę oliwy wrzucić brykiety szpinaku wymieszać i podlać 100ml wody.
  4. Na średnim ogniu rozpuścić szpinak a następnie dodać cebule i wyciśnięte dwa ząbki czosnku.
  5. Patelnie przykryć i szpinak poddusić przez około 3 min.
  6. Do szpinaku dodać pomidory trochę soli, pieprzu, oregano, bazylie i całą paprykę.
  7. Ponowienie przykryć patelnie i dusić kolejne 7 min.
  8. Zdjąć przykrywkę i gotować tak długo aż sos zacznie gęstnieć.
  9. Dodać mleko i ponownie zredukować trochę płynu.
  10. Jak sos już lekko zgęstnieje przyprawić do smaku, dorzucić fetę pokrojoną w kostkę i wszystko dobrze wymieszać.
  11. Dalej gotować jeszcze przez minute.
  12. podawać na ryżu lub makaronie i udekorować sezamem.

Smacznego!!



Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz