piątek, 28 marca 2014

Zielone risotto Nigelli Lawson

Bardzo fajne risotto groszkowe. Jest super zieloniutkie co w szczególności podoba się moim dzieciom. Można go jeść jako osobne danie lub jako dodatek do mięska.
Przepis pochodzi z książki mojej ulubionej kuchareczki Nigelli Lawson pod tytułem How to eat.
Ja zmieniłam trochę przepis ale nie znacznie. Dopasowałam proporcje do moich potrzeb, zredukowałam ilość masła bo nie przepadam za maślanym posmakiem i ze względu na dzieci zamieniłam wino na sok z białych winogron.

Wypróbujcie sami jak łatwy i fajny jest ten przepis.




Całkowite przygotowanie potrawy zajmie wam około 30-40min
Na zdjęciu brak parmezanu i czosnku :)

Składniki: (dla 3 osób)


  • 250g ryżu (około 1 1/2 szk.)
  • *200g groszku mrożonego
  • 1 bardzo mały ząbek czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 150 ml soku z białych winogron lub białego wina
  • **1,3L bulionu
  • 40g masła podzielone na 3 części
  • 2 łyżki parmezanu
  • parę kropelek oleju
  • sól, gałka muszkatołowa, pieprz (do smaku)


Wykonanie:



* Groszek mrożony jest naturalny bez żadnych sztucznych dodatków w przeciwięstwie di groszku w puszcze.
** Może być z kostki, jednak że najlepszy jest domowej roboty. Wkrótce przepis dostępny u mnie na blogu.


  1. Na patelni rozpuścić 1 część masła z kropelką oleju. Olej powoduje że masło nie pali się tak szybko.
  2. Następnie wrzucić groszek i smażyć do momentu rozmrożenia warzyw (około 2min)
  3. Odłożyć 1/2 groszku do miseczki a do reszty dodać 1 1/2 chochli bulionu.
  4. Przykryj przykrywką i duś przez 5 min.
  5. Przez ten czas na drugiej patelni, na średnim ogniu rozpuścić kolejną część masło z kroplą oleju i zeszklić cebule (około 2min).
  6. Dodać czosnek i szybko podsmażyć.
  7. Do cebuli dodać ryżu i mieszając smażyć przez 1min.
  8. Wlać sok lub białe wino, wymieszać i pozwól mu się całkowicie wchłonąć przez ryż.
  9. Dodać trochę więcej niż połowę bulionu przykryć patelnie, zmniejszyć ognień na mały i dusić przez 10min mieszając od czasu do czasu.
  10. W tym czasie groszek już się udusi, więc trzeba go przełożyć do blendera (jak zostało trochę płynu nie szkodzi) wraz z połową parmezanu ostatnią częścią masła i po dużej szczypcie soli, gałki i pierzu.
  11. Zmiksować groszek na gładkie pure.
  12. Po upływie czasu duszenia ryżu dodać do niego odłożony cały groszek, resztę bulionu i dusić przez kolejne 5min.
  13. Następnie zdjąć przykrywkę i zredukować płyn (około 5min). Sprawdzić czy ryż jest miękki. Jeśli jeszcze nie dodać trochę przegotowanej wody i powtórzyć proces redukowania płynu aż zmięknie.
  14. Do już miękkiego ryżu dodać pure z groszku i resztę parmezanu.
  15. Doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.

Obiad gotowy.

Smacznego!!


Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz