czwartek, 20 marca 2014

Placki z jabłkiem z pieca

Myślałam długo nad tym jak zrobić placki bez mąki pszennej, cukru i smażenia. Liczyłam kalorie i liczyłam. Aż w końcu chyba znalazłam placki, które zaspokoiły moje wymagania i kubki smakowe.
Doszłam do tego że jeden placek około 87g ma 102Kcal gdzie tradycyjne placki smażone o tej samej wadze mają 200Kcal. Więc te liczby same mówią za siebie.
Oczywiście jak by się spróbowało zrobić te placki na samym mleku i wodzie miały by jeszcze mnie kalorii ale brakowało by im tego czegoś :).
Placuszki są zewnątrz chrupiące a w środku dzięki jabłkom wilgotne i rozpływają się w ustach.

Pieczcie i delektujcie się.



180C/30min nasiąkanie/20min pieczenie

Składniki: (na dziewięć placków o wadze 87g każdy)


  • *1 szk. płatków owsianych górskich - zmielonych na mąkę (około 120g)
  • 1/2 łyżeczki siemienia lnianego (zmielone lub w całości)
  • 1/4-1/2 łyżeczki cynamonu (zależy od upodobań)
  • 1/4 łyżeczka soli
  • *175 g naturalnego serka homogenizowanego 
  • 3 łyżki mleka 1,5%
  • 1 jajo L
  • i
  • Duże jabłko
  • 16 szt żurawiny suszonej
  • 1 łyżka oleju rzepakowego


*Ja użyłam płatków firmy Melvit z biedronki ponieważ zauważyłam, że mają bardzo niską
zawartość kalorii
** tu dodałam serka Vitello z biedronki

Wykonanie:
Po wyłożeniu na blachę
Po obróceniu

  1. Wsyp do miski zmielone płatki owsiane, siemie lniane, cynamon i sól.
  2. Dodaj serek, jajko, mleko i dobrze wymieszaj składniki łyżką.
  3. Odstaw miskę na bok na 20-30min (pozwoli to płatkom nasiąknąć)
  4. Rozgrzej piekarnik do 180C
  5. Jabłko obierz i pokrój w cienkie plastry. Dodaj je oraz żurawinę do mieszanki owsianej i dobrze wymieszaj.
  6. Wyłóż blaszkę papierem do pieczenia, wylej na nią olej i go rozprowadź pędzlem. 
  7. Wstaw pustą blaszkę na 2 minuty do piekarnika
  8. Otwórz piekarnik i wyłóż łyżką 9 placków na papier do pieczenia. Powinę one być dosyć płaskie aby szybko się upiekły.
  9. Piecz je przez 10min a następnie przekręć na drugą stronę i piecz kolejne 10min
  10. Placki są gotowe jak będą złoto brązowe i zaczną puchnąć. (zazwyczaj zaczyna się od lekkiego wybrzuszania środka)
  11. Wyjmij placki z pieca i się delektuj.
Smacznego!!

A oto dwa różne placki z lewej placki z pieca a z prawej placki smażone tradycyjnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz