czwartek, 27 marca 2014

Spaghetti wegańskie

Kto nie lubi makaronu spaghetti? Ja uwielbiam!! W szczególności przypadł mi do gustu makaron 100% Durum z Biedronki. Może nie jest taki zdrowy jak pełnoziarnisty, ale za to jaki smaczny.
Chyba już zauważyliście, że w wielu przypadkach używam produktów z Biedronki :)
Koniec pogaduszek, przejdźmy do przepisu

Zapraszam!





Składniki:(dla 3-4 osób)


  • 1 Średnia cukinia
  • 1 Średnia cebula
  • 1 duża marchewka
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 średnia papryka
  • Pomidory krojone z puszki (ja użyłam puszki z Biedronki która ma 400g)
  • 20 szt. kaparów (opcjonalne)
  • 3-4 sztuki pomidorów suszonych w zalewie (opcjonalnie)
  • 1 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 150 ml wody


Wykonanie:


1. Pokrój wszystkie warzywa. Cukinie w ćwiartki, cebule w piórka, paprykę w małą kostkę a marchewkę zetrzyj na tarce. Pokrój również drobno jeden ząbek czosnku.   
Jeżeli używasz suszonych pomidorów (ja tym razem nie użyłam) pokrój je w plastry.
2, Na patelni rozgrzej Oliwę z oliwek i na średnim ogniu zeszklij cebule.
3, Do cebuli dorzuć paprykę i smaż przez 2 minuty
4. Następnie dorzuć marchewkę i ponownie smaż 2 minuty
5. Zagotuj wodę na makaron.
6. Teraz dodaj cukinie i czosnek i smaż aż cukinia lekko zmięknie około 2-3min
7. Jeżeli używasz kapary i suszone pomidory dorzuć je i smaż kolejną minute. 
8. Dodaj całą puszkę pomidorów wraz z sokiem, wodę, sól i oregano. Wymieszaj dobrze i duś pod przykryciem przez kolejne 8min.
9. Zdejmij przykrywkę i smaż dalej na średnim ogniu do zredukowania płynów do lekko gęstego sosu.

Podawaj z makaronem...


Smacznego!!


Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz