wtorek, 18 marca 2014

Kurczak Curry na jogurcie

Przepis ten wykonał mój mąż w ramach niedzielnych obiadów męża i zapożyczył go ze strony kotlet.TV, oryginalny przepis znajdziesz tutaj.
Mąż go lekko zmodyfikowałam a ja  gwarantuje, że ten kurczaczek jest aromatyczny, pyszny i soczysty.

Zapraszam do przepisu!



Składniki:


  • 500 g piersi z kurczaka
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 2 czubate łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • łyżeczka oleju do smażenia
  • ryż do podania (najlepiej sypki długoziarnisty, polecam ryż z biedronki)

  1. Ryż opłucz, zalej wodą 1 do 2, dodaj soli i gotuj pod przykryciem przez 15 min. często mieszając.
  2. Cebule, czosnek i kurczaka pokrój w kostkę.
  3. W misce wymieszaj kurczaka z jogurtem a następnie dodaj curry, sól i ostrą paprykę
  4. Cebule wrzuć na rozgrzany olej i ją zeszklij a następnie dodaj czosnek.
  5. Kurczaka w sosie dorzuć do cebuli i smaż na średnim ogniu do zredukowania płynu. Ja w międzyczasie dolałam mniej więcej 1/2 szk. wody i zredukowałam sos tak aby było go jeszcze trochę.
  6. Ryż wyłożyć na talerz i udekorować kurczakiem curry.
  7. Idealnie do tego pasuje mistrzowska surówka marchewkowa.
Uwagi męża:
Następnym razem na pewno przed podaniem udekoruje curry wiórkami kokosowymi i może spróbuje dodać ananasa do kurczaka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz