niedziela, 13 kwietnia 2014

Czekoladowe babki gorzko słodki - bez cukru i masła

Rewelacyjne babeczki lekko słodkie i lekko gorzkie. Jeżeli lubicie gorzką czekoladę to ten przepis jest w sam raz dla was. Babki można udekorować nisko tłuszczową bitą śmietana bez cukru, własnym kremem lub zjeść na ciepło z lodami lub bez dodatków.
Ze względu na to,że cukier nie pojawia się w moim jadłospisie podczas Wielkiego Postu użyłam tylko miodu.Wedle upodobań można zastąpić 20g miodu na 100g brązowego cukru.
Również tym razem użyłam mojego kisielu jabłkowego tak jak to zrobiłam w przepisie na Wilgotny sernik z jabłuszkiem bez cukru.

Wypróbuj ten przepis:




200C/175C góra-dół/ czas pieczenia 18min

Składniki:  (na 10 dużych lub 12 mniejszych babeczek)

  • 160g jogurtu greckiego
  • 133g mojego kisielku jabłkowego
  • około 100g miodu
  • 1 jajo L
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub parę kropelek aromtu
  • 1/2 szk. mąki tortowej
  • 1/2 szk. mąki żytniej
  • 1/2 szk. cacao do pieczenia (ja używam Magnetic extra ciemnie z biedronki)
  • 1/2 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczanej
  • 50g gorzkiej czekolady (ja używam czekolady Magnetic 70%)
  • 10ml wrzątku
  • 1 1/2 czubiastej łyżeczki kawy zbożowej lub 1 płaska łyżeczka kawy rozpuszczalnej

Do dekoracji:
Wykonanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do 200C
  2. Czekoladę drobno pokroić i odstawić (nie kroić na pył tylko tak aby pozostało parę 2-3mm kawałków)
  3. Połączyć mąki, cacao, proszek, sodę oraz sól i odstawiać na bok.
  4. W misce połączyć mikserem jogurt, jaja, "mój kisielek jabłkowy" i miód.
  5. Dodać wanilie i przemieszać.
  6. Wsypać suche składniki i wymieszać tylko do połączania.
  7. kawę zalać wrzątkiem, wymieszać i od razu dolać do ciasta ciągle miksując. Mieszać tylko do połączania się składników.
  8. Wsypać kawałki czekolady i dokładnie wymieszać łyżką.
  9. Wlać ciasto do foremek wyłożonych papilotkami. (Ja wlałam prawie do pełna zostawiając 1,5mm miejsca. Można wlać również tylko 3/4 pojemności papilotki wtedy wyjdą mniejsze ale więcej babeczek)
  10. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 5min i zredukować temperaturę do 175C.
  11. Piec kolejne 13min lub aż wbita wykałaczka w środek babeczki wyjdzie czysta.
  12. Udekorować nisko tłuszczową bitą śmietana bez cukru i Truskawkami w pomarańczy.


Smacznego!!

Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz