wtorek, 1 kwietnia 2014

Wilgotny sernik z jabłuszkiem bez cukru

Jak już pewnie widzieliście na mojej stronie FB, że od dłuższego czasu staram się wymyślać jakieś pyszne desery bez cukru. Tym razem padło na sernik. Powiem szczerze, że nie było łatwo skomponować sernik taki aby nie był wytrawny tylko słodki i wilgotny bez użycia cukru. Ale się udało!!

Po wielu próbach okazało się że trafiłam w dziesiątkę. Oczywiście trzeba było go lekko dosłodzić miodem, ale warto było.
Sernik jest na bazie ubitych jajek, co daje mu odpowiednia puszystość i aby był wystarczająco wilgotny dodałam mojego kisielku jabłkowego.
Serniczek piekłam w formie 18cm i cały sernik ma 1165,25 Kcal a jeden kawałek o wadze 100g ma 207,47Kcal.
A teraz zgadnijcie ile kalorii w 100g ma tradycyjny sernik wiedeński, który jest bez jabłek? 254Kcal!!! To różnica całych 46Kcal :) i nie ma w nim cukru który w przeciwieństwie do miodu pomaga organizmowi w odkładaniu tłuszczu.
Już się przekonaliście?

Więc spróbujcie go upiec...DO DZIEŁA!!



Składniki:


  • mój kisielek jabłkowy
  • 2 jaja
  • *1 łyżeczka miodu
  • **200g serka kanapkowego śmietankowego
  • **100g serka kanapkowego light
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • miąższ z 1/3 małej laski wanilii

* możecie dodać więcej miodu jak chcecie, ale ja uważam, że sernik jest idealnie słodki. Tylko pamiętajcie to tym że każda łyżeczka miodu to kolejne 22Kcal
** Ja użyłam serki firmy Delikat w prostokątnych pudełkach z biedronki



Wykonanie:

  1. Jeżeli mój kisielek jabłkowy nie był przygotowany wcześniej, zrobić to teraz i pozwolić mu ostygnąć.
  2. Mąkę ziemniaczaną wymieszać z miąższem z wanilii i odstawić na bok.
  3. Wbić jaja do miski i zacząć ubijać mikserem na wysokich obrotach. Po chwili dodać pół łyżeczki miodu (powoli wlewać ciągle mieszając)
  4. Po 1min dodać kolejne pół łyżeczki miodu (powoli wlewać ciągle mieszając). Ubyć jajka na białą kremową masę. Jest taka zasada, że jak się uniesie trzepaczki miksera do góry i masa nie spadnie przed upływem 3 sekund, to jajka są odpowiednio ubite.
  5. Teraz bardzo szybko ubić serki, dodać do nich mąkę i zmiksować.
  6. Do masy serowej dodać przestygnięty mój kisielek jabłkowy i dokładnie wymieszać mikserem.
  7. Teraz dodawać po łyżce masy jajecznej do masy serowej i delikatnie wymieszać szpatułką tak aby z niej nie wybić powietrza .
  8. Krok ten powtarzać aż połączy się całą masę jajeczna z serową.
  9. Całość przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec 30min w 180C. 
  10. Przykręcić temperaturę i piec kolejne 30min w 150C. Jest to ważne aby w trakcie pieczenia nie otwierać drzwiczek piekarnika.
  11. Po upływie czasu pieczenia, wyłączyć piekarnik, uchylić lekko drzwiczki i pozostawić sernik w piekarniku przez kolejne 15min.
  12. Sernik wyjąć na kratkę i całkowicie ostudzić. Nie wyjmować go z foremki przed całkowitym ostygnięciem.
  13. Wstawić sernik do lodówki na minimum 1h. 


Serniki zazwyczaj są najlepsze jak przestają w lodówce 12h ponieważ wtedy mają czas aby wszystkie smaki się porządnie "przegryzły"
.
Ja podałam sernik z nisko tłuszczową bitą śmietaną bez cukru.

Smacznego!!



Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz