niedziela, 6 kwietnia 2014

Chlebek 1-2-3 żytni

Siostra podesłała mi rewelacyjny przepis na super błyskawiczny chlebek bez drożdży. Ja zrobiłam z niego wersje żytnią i trochę zmieniłam ilości składników aby ciasto zmieściło się w mojej foremce.
To jest pierwsza odsłona tego chlebka i mam nadzieje, że będę piekła go jeszcze w wielu innych, którymi się na pewno z wami podzielę.
Oryginalny przepis po niemiecku znajdziesz tutaj

Chcesz gorące pieczywo a masz akurat około 60min czasu, to weź się za wyrabianie ciasta!!!



180C góra-dół/ wyrabianie do 10min/ pieczenie 40-45min/czekanie 10min/ foremka 23cm

Składniki: (1 chlebek z podłużnej formy 23cm)

  • 350g mąki żytniej razowej
  • 21g proszku do pieczenia
  • 1 2/3 łyżeczki soli
  • 350g naturalnego serka homogenizowanego
  • 3 jaja S lub 1 jajo L i jedno S
  • 1 1/4 łyżeczki miodu
  • 23g orzechów laskowych
  • 1 2/3 łyżeczki siemia lnianego rozdrobnionego w Moździerzu
  • w razie potrzeby trochę mleka


Wykonanie:

  1. Foremkę natłuścić i obsypać mąką kukurydzianą.
  2. Mąkę, proszek i sól połączyć i odstawić na bok.
  3. W innej misce roztrzepać serek z jajkami.
  4. Do serka dodać wszystko oprócz mieszanki mącznej i wymieszać.
  5. Używając miksera z końcówką do ugniatania dodać mąki i miksować. (w razie konieczności dodać trochę mleka, moje ciasto kleiło się do rąk i tak je zostawiłam)
  6. Jak składniki się połączą wyjąć z miski i uformować bochenek chleba, mieszczący się w foremce. (jak ciasto klei się do rąk oprószyć je mąką)
  7. Ciasto przełożyć do foremki i wstawić do nagrzanego piekarnika na drugi poziom od dołu.
  8. Piec 40-45min. Jeżeli chlebek rumieni się za bardo przykryć go papierem do pieczenia.
  9. Po upieczeniu wyjąć chleb z piekarnika i pozostawić kolejne 10min w foremce.
  10. Następnie wyjąć chlebek i wyłożyć na kratkę do ostygnięcie.
  11. Jeżeli chcesz jeść ciepły chlebek możesz go równie dobrze owinąć w cienką ściereczkę, aby nie ostygł za szybko i postawić na stół.


Chlebek smakuję ze wszystkim.

Smacznego!!!


Na zdjęciu Chleb 1-2-3, Pasta ze suszonych śliwek- odsłona I i II i jajko sadzone w avocado


Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz