niedziela, 15 czerwca 2014

Chrupiące owsiane trójkąty z truskawką bez cukru

Tym razem coś idealnego do kawy, chrupiące ciasteczka z truskawkami.
Tym razem użyłam mieszanki mąki pszennej i płatków owsianych i dosłodziłam miodem.
Jednak coraz częściej zastanawiam się nad zakupem 100% Stevii. Słyszałam różne opinie na temat tego słodzika, ale muszę sama się przekonać jak go użyć aby było dobrze i czy w ogóle będzie mi odpowiadał.
A może wy macie jakieś doświadczenia ze Stevią? Piszcie w komentarzach. Oczywiście mile widziane wszystkie opinie negatywne i pozytywne.

Wróćmy więc do ciastek. Zapraszam do przepisu.

na zdjęciu z lodami z bananów - lekko czekoladowe

200C góra-dół/pieczenie 20-25min

Składniki:

  • *1szkl truskawek (około 120g)
  • 1 1/4 szkl płatków owsianych górskich, zmielonych na mąkę
  • 1 szkl mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczanej
  • 2 łyżki miodu
  • 85g margaryny do pieczenia
  • 1/4 szkl chudego mleka (ja użyłam 1,5%)


*Do tych ciastek dobrze jest użyć małych truskawek lub pokroić je na małe kawałki.



Wykonanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do 200C grzanie góra-dół.
  2. Truskawki zalać jedną łyżką miodu, wymieszać do całkowitego pokrycia i odstawić na bok.
  3. Do oddzielnej miski wsypać mąkę oraz płatki owsiane, dodać sól, proszek do pieczenia, sodę i wymieszać.
  4. Margarynę pokroić w drobną kostkę i dodać wraz z pozostałą łyżką miodu do mąki.
  5. Palcami przecierać mąkę z margaryną i miodem do uzyskania małych drobinek.
  6. Dodać owoce i wymieszać do ich pokrycia mieszanką mączną.
  7. Dolać mleka i drewnianą łyżką przemieszać (trzeba mieszać na tyle delikatnie aby nie rozgnieść owoców).
  8. Wyjąc z miski na obficie obsypaną stolnice mąką, uformować kule, spłaszczyć na placek o wysokości 2cm. (ponownie trzeba uważać aby nie rozgnieść za bardzo owoców).
  9. Placek pokroić jak pizze na 8 równych części i każdy kawałek wyłożyć na blaszkę z papierem do
    pieczenia. (ważne jest aby zachować odstępy. Ciastka troszeczkę urosną).
  10. Całość piec 20-25min do uzyskanie złotego koloru.


Ja podałam ciasteczka z lodami bananowymi o lekkim smaku czekolady, gorąco polecam.

Smacznego!!!

Podoba ci się przepis?
A może już go wypróbowałaś/eś?
Daj mi znać co o nim sądzisz!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz